Tuesday, April 3, 2012

Kesedihan Chapter 2

Salam...
Syura kan fully bfeeding baby.. I repeat,FULLY BREASTFEEDING BABY... So,dia tak boleh makan benda lain selain susu mommy... Bila dah start bagi puting,orang2 kiri kanan (kalo family,boleh blah lagi...) YANG LANGSUNG TAK DE KENA MENGENA dalam idup kitorang,selorat2 suruh bagi makan! Ko pehal,makcik???!!!! Lantak ar aku nak bagi ke tak nak! How I wish I could say that to makcik2 tu!
Buaian & Paci :'(


Dialog2 yang berlangsung kat pangkin atok @ Day 2..
Makcik A: Haaa.... Elok je diam anak nye dah dapat puting...
Aku : Relaks... Relaks... Makcik tua.. Kena respect... 
Makcik B : A'ah.... Elok je haaa.
Aku : Tak yah repeat kot! 
Makcik A (lagi) : Patutnya dah boleh bagi makan ni.. Nestum2 cair tu dah boleh bagi....
Aku : Wah3!!!!! Ko pehal lagi ni,makcik?! 
Makcik B a.k.a nasik tambah : A'ah... Dah boleh mula dah...
Aku : Istighfar byk2... Makcik tu tak tau pape... Jangan amek port... 
Tiba2....
Atok : Meh atok bagi makan kuih sikit... ( Niat atok bergurau... Paham nau aku.. :P )
Aku : Ah,takde2!!! Semalam suruh bagi puting dah bagi! Nak bagi makan pulak? Tak payah!!!
Sumpah demi Allah,aku memang takde niat nak kurang ajar ke hape... Tapi aku unintentionally explode...
Makcik A : Amboi,garangnye mak dia!!! (Siap gelak2!)
Dalam ati aku,'Haaaaa...tu le 'makan' dia!!!' Bak kata orang,pukul anak sindir menantu....
One more thing yang aku SANGAT2 SEDEY : Syura started to nipple confused! Dia tak nak direct feeding sangat..... Aku terpaksa pam extra stok then bagi dia guna botol... Warghhhhhh!!!!!!
Ya Allah,ku pinjam kekuatanMu.... Kau kuatkanlah semangat aku nak menyusukan dia sepenuhnya at least sampai dia 6 bulan.... Even niat aku nak bagi sampai 2 tahun,Ya Allah... Hanya Kau yang Maha Memahami...

No comments:

Post a Comment