Tuesday, December 7, 2010

Salam Maal Hijrah 1432

Salam u ols...
Cuti2 cani,keje banyak.. Huhu!! Kena kemas umah,do the laundry and to do details clean... Hadoiyai! Baju semalam pun tak kering2 lagik...
Salam Maal Hijrah 1432.. Azam tahun baru? Aku tak penah nak berazam2 segala kot.. Sebab kadang2 aku siap lupa apa azam aku... Ngeee!!! Tapi bila niat ati nak berubah je,aku set the determination tu masa tu terus ar..
Tapi yang pasti tahun 1432 ni,insyaAllah ada amalan2 yang aku nak cuba complete kan daily... And kalo ada benda2 yang aku nak share ngan korang,aku try publish dalam ni la.. Kita wat sama2 ek!!! Lets kamon u olssss!!!! For starting,meh baca doa tahun baru ni... Moga2 ni permulaan yang baik untuk kita suma...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih  lagi Penyayang..
Segala pujian itu bagi Allah Tuhan sekalian alam.. Rahmat dan sejahtera ke atas penghulu kami Nabi Muhammad dan atas keluarga dan para sahabat2 baginda sekalian..
Ya Allah,Engkaulah Tuhan yang kekal selama-lamanya, sedia ada, tiada permulaan..
Kelebihan Mu Maha Besar dan kemurahanMu sangat-sangat diharapkan...
Tibalah sudah tahun baru,kami mohon kepadaMu agar terpelihara kami sekalian di dalam tahun baru ini daripada tipu daya syaitan2 yang terlaknat dan konco2 syaitan dan bala tenteranya..
Dan kami mohon daripadaMu akan pertolongan mengalahkan tuntutan nafsu amarah ( Nafsu yang mendorong kepada kejahatan )..
Kami mohon kepadaMu juga Ya Allah,akan rasa sedia ingin membuat kerja2 kebajikan yang boleh mendampingkan diri kami kepadaMu,
Ya Allah Ya Tuhan yang Maha Agung lagi Mulia, Ya Allah tuhan yang sebaik2nya yang mengurniakan rahmat..

Ya Rabb...
Ku pinjam kekuatanMu..






No comments:

Post a Comment