Tuesday, March 8, 2011

Thank God.....

Salam u ols...
An incident happened on last Sunday..... Balik dari Alamanda,nasib bek tak ujan.. Dah la naek moto je.. Kan susah nak carik parking weekend... Aku tak tau apa kena ngan aku ari tu agaknya,aku tak abih2 nyanyi lagu Aizat,Kau & Aku... Sampai la ke Presint 14,Putrajaya... Di sini la bermula nye cerita.... Tengah2 syok nyanyi,aku baru perasan henpon aku takde.. Aku dengan terkejut + takut kena marah,tanya mihubby,mana henpon aku.. Dah sah2 la bukan dia yang pegang.. Tapi sebab terkejut kan,dia la bahan tanyaan aku tuh... Kendian,dengan gaya seorang mat rempit desperate,laju je kitorang pusing balik ke Alamanda.. N aku rasa banyak gak traffic light kitorg redah..(sbb sumanya ijau!)
Sampai je kat parking tu,mihubby tanya kat mamat yang baru park moto situ.. Nampak tak henpon cicir? Dia kata,tak.. Aku dah cemas giler dah ni! Dahla tu henpon dia.. :'( Pastu,mihubby call henpon aku.. Thank God,ada orang jawab.. Dia cakap,he's heading to Serdang Hospital.. Dia tunggu kitorang kat sana.. Dalam ati aku dah macam2 pikir.. Kalo betul,Alhamdulillah la.. Buatnye itu along ke gangster ke,aku dah terbayang memacam.. Ye le,kot la kan masa dia nak bagi balik henpon tu,dia mintak bayau ke kitorang kena belasah ke.. Kan??? Tapi,rezeki kitorang (rezeki aku sebenarnya!), mamat tu pulangkan henpon aku elok je.. Mihubby nak bg reward kat dia,tapi dia tak nak.. Dia cakap,sebab dia nampak wallpaper aku pic kitorang,ORANG MELAYU.. Melayu yang kesian dengan Melayu lain... Tuhan aje yang balas jasa dia.. Atas moto,aku kena ceramah free ngan mihubby sebab memang selalu dah aku ni tertinggal barang2 penting kat tempat yang tak sepatutnya... Muka sedey!! :'( 
Untuk abang Savvy biru WNG 26**,Tuhan je balas jasa ko,bro... Doa kitorang agar ko selamat dunia akhirat,murah rezeki,panjang umur... Aminnn....
Dalam 3 ribu orang,blom tentu dapat jumpa sorang yang baik ati cani.....:D God bless u,bro!!

No comments:

Post a Comment