Thursday, September 15, 2011

Makin ari makin sakit!

Salam u ols!
Emosi lagik! Aku jenis orang yang boley terima bla aku kena sembur kalo itu memang salah aku...
Masalahnye,ada orang bawahan kita yang tak boley kena tegur,tak makan nasihat,tak peduli function aku as the one who are applicable and qualify to instruct them!! Nak dimarah,orang tua... Nak ditengking,kang kecik ati... Aku dah tak tau dah cane lagi...
Pastu ada plak cite lagi best.... Cite orang department lain....Ada ke patut,panggil aku masuk meeting department diorang,pastu aku kena bambu???!!! Its so unfair! Dah macam orang nak kena jatuh hukuman.. Dok celah2 tu sorang2,pastu tembak ramai2! Bagi mati... Camtu le aku tadi..
Aku boleh je terima mula2 tuh sebab memang le kadang2 aku pun terlepas pandang keje aku... Tapi bla ada orang kuarkan statement, 'KALO AWAK DAH TAK BOLEH HANDLE STAFF AWAK,BIAR SAYA TAKE OVER BALIK DEPARTMENT TUH!"... Depan suma staff dia!!! Apakehal??? Tak boleh ke kuarkan statement tu masa cakap kat aku one to one? Apa tujuan dia sebenarnye? Nak malukan aku? Nak jatuhkan maruah aku? Ataupun,dia sendiri tak perasan apa dia cakap???!!!!
Siap cakap,'SEKARANG NI,COMPLAINT DATANG DARI LUAR BUKAN CAKAP PASAL SERVIS STAFF SAYA TAPI HAL LAIN...MACAM HAL DEPARTMENT AWAK NIH!.....'
Kalaulah aku ni jenis tak hormat orang,molot jahat,aku nak je cakap kat dia,dia tau ke bape ramai staff dia yang tak berkenan ngan dia?? Keje pun ala kadar je.. Balik2 harapkan staff dia jugak buat keje.. Balik2 kerani dia jugakla yang penat2 badan buat keje dia.. Yang dia tau,kalo kna bambu ngan bos,dia boleh marah kerani dia balik.. Tapi bila kna puji,she deserves the compliment!
LIFE IS SO UNFAIR!!!


No comments:

Post a Comment