Tuesday, December 20, 2011

Pengalaman itu... Chapter 2

Salam...
Ok... Lepas suma procedure settle,diorang anta aku pegi Kamar Bersalin 14,bilik pemerhatian rasanya... Dan penantian bermula.. Lunch kat hospital,as a patient wasnt a good thing at all! Tapi sebab lapau yang melampau,aku telan jugak... Kari daging ngan sayur kobis masak air... Ermmmmm... Apa nak kata,telan je le...
Lepas tu,start le bagai2 procedure lain... CTG (utk check heartbeat baby),check VE (dah bukak 'jalan' ke belum),check BP lagi... Selang 3 jam jugak la,aku rasa benda2 ni... CTG tu je le sepanjang masa... Nurse inject kat aku,ubat tahan sakit... Tapi,aku rasa sama je sakitnye... =( Sabau je le.... Perut pun dah start keras masa tu.... Tu antara signal yang masa bersalin dah nak sampai..
Petang tu,diorang masukkan tiub plak.. Nak check air ketuban lagi... Macam yang aku cakap le,kalo dalam masa 24jam baby tak kuar,diorang straight anta aku g OT... Mintak jauh la... Lepas je diorang masukkan tiub,aku boleh jenjalan lagik... Siap g jumpa En Mihubby kat luar lagi... Kesian dia... Lama gile kot tunggu aku... Ye le,pukul 7 lbh,kitorang dah sampai Klinik OnG.. Tak alih2 kna masuk ward... One night stay la aku malam tu kat sepital... En Mihubby tunggu luau... Aku suh balik,tak nak... Love u so strong ar! Mmmuahhh! Hilang sikit sakit2 aku...
6hb pagi,aku tak bape nak ingat sangat apa yang jadik tapi aku rasa sama je.. CTG,VE,BP... Suma la.. Darah pun dah kuar sikit2... Perut semakin keras,sakit... Doctor datang,pecahkan air ketuban... Check VE baru 4cm.. Lepas 2 jam,dia datang sama je.. 4cm jugak.. Aku dah macam nak tercabut pinggang ni...
Before 12pm kalau tak silap,diorang anta g labor room.. Sarapan pagi tu,just roti kaya 2 keping,milo secawan.. That's it.. Masuk labor room,aku tanya le nurse tu,takde makan ke? Dia blh kata,kalau dah masuk sini,kita tak bagi makan minum dah,kak... (Waklu!!! Asal ko tak cakap awal2?? ) Haus gile dah aku ni... Nasib baik ada balance air zam2 atok bagi... Itupun,ada le dalam 2 teguk je...

No comments:

Post a Comment