Monday, February 14, 2011

Presents on Valentines

Salam u ols...
Valentines...Valentines...
Aku rasa setiap kali sebelum 14 Februari,mesti ada reminder kat mana2 media kata Islam tak boleh sambut Valentines.. Sebab musabab pon dah clean and clear!!Siap kuar fatwa lagik! Tapi still jugak la aku tengok kat mana2,yang sibuk2 beli hadiah, yang dah sah2 melambung harganye! orang kita mesti ada... Think positive,diorg beli birthday gifts untuk family kot... Tapi tak kan la ramai benau yang COINCIDENTALLY sambut birthday ari ni kan??
Doesn't make sense la... And bila cakap pasal presents yang mahal2 masa Valentines,ada gift and presents yang INVALUABLE pada orang yang tak APPRECIATE hadiah tu... Ada orang yang beria2, berUSAHA sungguh2 siap dengan DOA nak cuba dapatkan hadiah tu,tak dapat.. Ada orang yang senang2 dapat hadiah tu,maen buang2 gitu jek... Ni la hadiah yang aku cakap ni... Sedey nye la..... Nape la diorang wat gini? Tu pasal la banyak ambush dari jabatan agama negeri masing2 masa2 Valentines,new year etc... Sebab2 gini la.. Pernah dengar kan,waktu Valentines ni "anak2" yang diproduce bakal lahir masa bulan 11 nanti?? Cuba tengok bulan 11 nanti,mesti ramai orang buang baby!!!! Walaupun aku tak penah sampai ati nak tengok pics gini,aku nak jugak upload utk ingatan suma orang... Sebab,tiap kali aku tengok pics gini,ati aku sayu... Kesian budak2 ni...:(  
Kami prihatin!


Moga Tuhan tempatkan korang disisiNya... Amin...

No comments:

Post a Comment