Thursday, November 25, 2010

The Alexandrians ( Form 1)

Salam u ols...
Cuaca sejuk2 ni teringat pulak kat kenangan zaman2 sekolah aku dulu... Nice huh! Every single memories was still in my mind... Katanye! Nama sekolah aku,Sek Men Keb Iskandar Shah,Jasin ( SIS ). Dulu2 kitorang ni kira pioneer kat sekolah tuh.. Pioneer sebab kitorang le first and foremost batch kelas Rancangan Khas ( RK ).. Its not that we're terencat ok! Kelas RK ni untuk budak2 yg amek UPSR tahun 1994 yang tak lepas nak g mana2 boarding school yang tahap dewata kat Melaka.. Oleh kerana kitorang tak dapat @ refuse nak ke sekolah asrama yang besh2 gile masa tuh,kat SIS tu le kitorang tercampak... Kalo tak silap,most of my classmates,dok asrama masa tuh... Termasuk le aku ni ha... Siap nangis2 dowh dok asrama.. Padahal bukan jauh mana pun... Kalo aku jerit dari atas bukit sekolah aku tu,kunun2 konsepnye cam mak abah aku boley dengar le 'panggilan pulau' aku masa tuh...
Masa form 1 tu nama kelas nye 1 Harmoni kot.. Harmoni le sangat... Suma pompuan dalam kelas,dah sah2 ada konflik... Huarghh!Ha!Ha! Cam haram! Yang tak bape nak best nye kelas kitorang betul2 sebelah toilet...Yang buat cam siang2 pun takut nak g toilet tu,sebab ada orang cite,kat toilet hujung tu,ada orang buang baby dalam tuh.. Which means dari dulu pun memang dah ada orang buang baby  Aku yang dah memang penakut ni,kalo dah tak tahan sangat baru g toilet... Punye la takut... Kalo tak pun,g berteman... G toilet pun berteman tau! Sebelah toilet tu ada kolah besar,ngan tempat basuh baju... Masa dok hostel,abih activity petang je,mesti nampak ada puteri bunian mandi situ... Mandi ramai2,berkemban segala,main buih sabun... Tak caye? Sumpah tak bohong!!! Kitorang le puteri bunian tuh.... Huhu!!! Syok woooo!!! Air kolah tu lak kemaen sejuk... Sedap le... Huhu!! Memang heaven ar masa tuh... Nanti sambung ye... Line cam tut ini malam... Dah macam Astro pulok! Asal ujan je,line prob! Tata!!!

No comments:

Post a Comment