Monday, November 15, 2010

Bila rindu...

Sape yang tengok Majalah 3 ari tu?? Sila jawab dalam ati kuat2!!
Aku sedey betul tengok part yang budak pompuan tuh...Bapak dia meninggal masa Merapi tu 'mengamuk'...
Mak dia sampai tak tercakap sedey nye...Ayat2 yang aku ingat yang reporter tu tanya kat dia ngan mak dia..Lebih kurang cani ar ayat dia...
Q : Pas ni nak repair umah ke?Nak dok sini lagik? (Soalan yang aku rasa tak patut ditanya within this kinda situation kan..)
A : Biasa nye bapak yang slalu bertukang,repair2 umah..Tapi bila dia dah takde,tak tau le sape2 yang boleh wat...
Kalo korang tengok scene ni masa tu,aku rasa korang pun rasa cam aku rasa...
Sayu,sedey,kesian,simpati...Suma campur jadik 1...
Macam aku penah share kat link sebelum ni,what if we loose him..Camtu la...
Automatic je ati rasa rindu kat Abah...Kalau la aku yang ada kat tempat budak pompuan tuh,cane la rasanye...Kuat ke aku nak tanggung dugaan masa tuh..Ke aku terus salahkan Qada' & Qadar Nya..
Masa tu rasa nak balik umah,nak salam,cium tangan,sujud kat kaki Abah,mintak ampun banyak2....Aku takut...Takut kehilangan...Mana nak carik lagi dah kalo hilang penyambung nyawa aku yang 1 ni...
Abah,Ina sayang abah...
Banyak betul la dosa aku kat Abah aku ni..Dari kecik sampai sekarang ni ha...Tak abih2 menyusahkan...Dosa sengaja,kita tau la...Dosa2 yang tak sengaja?Kalau Abah nangis pasal aku kat belakang aku,mana la aku nak tau kan...Berdosa besar kalo jatuhkan air mata Mak Abah.....
Allhuakbar...Tak tertanggung dosa aku ngan Abah...Even that I know and I always know,Abah was the most forgiveful person I ever know...
Ya Allah,
Ampunkan lah dosaku,dosa kedua ibu bapa ku,dan keduanya..Pelihara la mereka sepertimana mereka menjaga ku dari kecil...

Ya Rabb,
Ku pinjam kekuatanMu..

*ari ni nak masak sup daging,sambal telur ngan sayur sawi...hehe!!off topic!!*

No comments:

Post a Comment