Tuesday, November 23, 2010

Cemburu itu perlu... (Chapter 2)

Salam u ols....
A fren of mine just called few minutes a go.. And as it was still fresh in mind,this is her story...
They have been married for almost 2 years.. Tapi sampai la ni,lom ada baby... Lom rezeki kot... Pastu si minah a.k.a Wiwit ( bukan nama sebenar.. Cewah! Kalo ni nama betul dia pon,apa kena mengena ngan korang.. Hehe!) ni,concept nye sekarang jeles sebab ada kawan dia yang baru je kawen,dah bunting pelamin.. Ada pulak yang kawen lagi lambat dari diorang,tengah tunggu nak deliver baby je ni... Jeles le Wiwit ni... Dah tu,kalo nak di apakan je kalo lom rezeki dia nak dapat baby kan? Tengok cam aku,relax jek! Eceh!
I tried to calm her down... Aku nak tanya kenapa pun,aku rasa tak patut la... In fact,ni kan cite dalam kain,cite rumahtangga... Mana boley cite kat orang... Tapi,tak alih2 dia cite... Laki dia takde nafsu kat dia!!!!! Macam dalam paper Metro hari tu plak ek... Tapi si Wiwit ni,laki dia bukan gay... Normal,tapi tak tau nape dia boley takde nafsu kat wife dia... Sian si Wiwit... So,korang boley bajet la kan,nape nye diorang ni lom ada baby sampai la ni... Mmmmmmm...... Dia boley tanya aku,nak wat cane? Abih,aku nak cakap apa???!!! Tak kan le aku nak suh dia jumpa 'Mak Esah Diva'! Kenal Mak Esah? Carik sendiri...
Ada tak de pun,aku suh dia sabar je le...Doa banyak2... Mungkin Tuhan blom nak bagi dia rezeki lagi... Apa nak kata ye tak... Pastu ada 1 lagi issue si Wiwit ni... Dia kata hubby dia susah betol nak benti smoking... Dia cakap,it might be another reason why they couldnt have a baby... Mmmmmmm lagi skali... Its quite complicated dowh.... Kata dia,kadang2 kalo itu last piece of notes (RM) dalam kocek pun,dia boley belikan rokok... ????? Dia sakit ati sangat2,sampai nangis2 cite kat aku... Dia cakap,macam2 dia dah buat,dia rasa cam laki dia lagi sayangkan rokok dari dia! Uiks! Takkan la... Itu lagi penyakit jeles dia... Jeles pada rokok! Adoiyai! Kusut!!
Abih cane aku nak tolong...Aku nak bagi advice apa pun aku tak tau.. Aku pulak cam dah lama kawen,dia nak mintak advice aku... Aku tak berani nak cakap apa pasal problems dia ni.... As orang luar,aku tak boley campur la kan... Pandai2 la dia...  Aku doa kan yang baek2 je la utk rumahtangga diorang...Aminnnn... 
Harap nye ours will last forever also... :) 
Untuk my beloved follower yang baru ada belas2 orang ni,korang mesti tau aku berangan betul nak dapat anak kembar kan? Aku nak yang cani!!! Doa kan untuk aku tau!! Aminnnnnn!!!
Pic ni amek kat Google le...:D



 

No comments:

Post a Comment