Friday, November 12, 2010

Sampaikan..

Its raining and cold day...Nice... :)
Pagi2 dah ujan...ujan rahmat pada yang tau syukur...
Ujan yang menyusahkan & melambatkan suma agenda ari ni pd yang tak boleh terima...
Aku tak kesah ujan ke panas ke...Sebab..........AKU DOK DLM UMAH JEK...hehe!!!
Ari ni nak cite psl makan pulak ar.... :D yeayyy!!!
Aku rasa aku ni sebenarnye ada bakat memasak...hehe!!(ayat kunun2 puji diri sendiri...)
Setakat ni,apa je yang simple2 aku masak,mihubby tak complaint pun....or BELUM complaint...:D
Rahsia nye ialah...jeng jeng jeng!!
Suratan atau kebetulan (eceh!),tiap kali aku msk,msti aku dengar orang mengaji sblm Asar,dkt masjid belakang ni...sebab aku ni masak lambat...kalo mihubby keje pagi,pas ajar tuisyen,baru aku start masak...dlm pkl 4pm camtu...
Kalo kita dengar org mengaji,kan pahala...N kadang2 mulut mesti terikut sama ngaji ayat2 yg kita tau...
Itu yang buat sedap kot...:) Berkat lidah mengaji smbl maen masak2 kat dapur...
Daripada terjerit2 menyanyi,baek le aku ikut orang tu ngaji...Kalo tau,ikut skali..Kalo tak tau,dengar je...

Aku penah dengar dalam tv kata,kalo kita dah mula rasa terdetik dalam hati kita nak berubah,maknanya itu peluang kedua (or ketiga or seterusnye) yang Dia bagi utk kita kembali ke jalan Dia...
Sebelum kita jumpa Dia,tak balik2 ke dunia ni,itu signal dari Dia kot...Peringatan,utk kita kembali pada Dia,dengan amalan2 yang kita usahakan selama kita idup...Dia Maha Mengetahui apa aje yang dalam ati kita,dlm jiwa kita,niat kita...Suma orang tau kot,kalo kita setakat niat je nk buat baek,kita dah dapat 1 markah kat situ...Kalo kita proceed,kita wat apa kita niat,InsyaAllah ada lagik extra marks utk kita...

Tapi,kalo kita niat nak buat tak baek,Dia tak bagi kita pape pun unless kita proceed ngan niat jahat kita tu...
Dia tau semuanye...
Ayat ni,aku dapat dari 1 blog yang aku baca..And ari2 Jumaat ni,aku rasa nak share ngn korang...:)
Ayat 103,Surah Al An'aam...
Ia tidak dapat dilihat dan diliputi oleh penglihatan mata,sedang Ia dapat melihat (dan mengetahui hakikat) segala penglihatan (mata) dan Dia lahYang Maha Halus (melayan hambaNya dengan belas kasihan lagi Maha mendalam pengetahuanNya...

Ya Rabb...ku pinjam kekuatan Mu...

No comments:

Post a Comment