Wednesday, November 24, 2010

Wiwit the legend....

Salam u ols....
Ari ni cam sedey2 jek... Ati rasa sayu.... God,is this another sign from You or its just my stupid damn feeling? Sighhhhhh!!! Take a deep breath,darling... U're strong than u ever know.... Puan Nina berkata2 dengan diri sendiri... :)
Semalam kan aku cite pasal Wiwit tuh... Ari ni dia call aku lagi skali... Sambung cite semalam...
Ni cite malam tadi pulak...Last nite,bila En Suami si Wiwit ni balik keje,muka masam je... Wiwit malas nak tanya sebab dia paham sangat perangai En Suami dia... Dia siapkan makan,cam biasa... And for the whole nite,En Suami tak cakap pape.... Wiwit masuk tdo... Dia sedar masa En Suami dia masuk bilik,tapi tak sure pukul bape.... And yet,no nite kiss as usual... Wiwit sedey la,tapi dia try to understand... Memang En Suami ada problem le tuh... Malam tadi,Wiwit tido tak lena... Bukan le sebab tak dapat nite kiss tuh! Lorat nau kalo tak dapat kiss tak boley tido!! Huhu!! Sengal kan!
Tapi dia dok pikir kan nape En Suami berperangai sedemikian rupa... Apa yang mengganggu pikiran En Suami Wiwit ni... Cewah! Dah macam cite kat tv pulok....
Tadi pas lunch,Wiwit tanya pada En Suami, what happened last nite? Nape muka masam jek.... Kinda questions la kan... From a wife to her hubby...
Dengan muka stok balance2 masam malam tadi,En Suami Wiwit jawab,mana ada pape.... Pastu sambung tengok tv... ????? Yang Wiwit sedey + konpius = tak paham,apa yang best nau kat tv tu daripada jawab soklan Wiwit yang concern tahap dewa pada En Suami dia ni.... Wiwit tak mo gado2,Wiwit gi le 'mintak ampun' a.k.a solat Zuhur... Ingat link aku pasal solat? Sebab Wiwit ni baca blog aku le dia insaf SIKIT.... Huhu! Lantak ko le,Wiwit....
Ok,next.... En Suami nak g keje... Ari ni En Suami keje petang... Keje guard le pulak kan,mana tentu masa shift nye... Sok,keje pagi le kot... Tak kesah la...
Lepas je En Suami g keje, Wiwit pikir lagi.... "Aku ada wat salah ngan laki aku ke?? Laki aku ada scandal kat luar ke? Laki aku tak de duit ke? Ke laki aku tu,laki aku ni.....???? " Macam2 Wiwit pikir... Dah tu pikir yang tak baek pulok tuh! Hadoiyai!! Cuba la optimis skt... Nasihat orang kemaen...aku pun lom tentu lagik... huhu!

Aku cakap kat Wiwit,yang sebenarnye dia ni sedey bangat for a few reasons :

1. En Suami tak cakap pape pas dia balik keje malam tadi... Such as,cite keje dia cane semalam,sape2 yang dia jumpa...
Respon aku :Woit,makcik!Kalo laki ko keje malam,jadi jaga,sape le ko yang expect dia nak jumpa?? Hadoiyai!! Kalo dia cakap dia jumpa Mrs Ponti,tak kan le ko nak suh dia cite gak??

2. No nite kiss malam tadi..
Respon aku : Ko le pulak bagi kiss kat dia... Tak kan le tu pun jadik issue... Apara!

3. Masa lunch tadi,En Suami tak mo cite jugak apa masalah dia...
Respon aku : Dia kan suami... Ada benda kena cite kat wife nye... Ada benda tak payah... Ego lelaki kan... Kena la paham jugak... Tak kan le asyik nak melayan kan emo ko je,Wiwit oiii!! Keje ko,makes him happy to be home... Home sweet home... ( Teringat aku kat kedai souvenir kat MP ) =)

4. Masa En Suami nak g keje,pun tak de kisses cam biasa....
Respon aku : Tak kan  le tu pun nak cite kat aku... Sama je le jawapan aku pun,apa salah nye ko pulak yang kiss dia... Skali skala je kan... Tak jatuh de martabat sorang isteri solehah ko tuh....

As a fren,aku tak boleh campur hal rumahtangga kawan2 aku.... Even that I'm the only option they have,aku still akan suh diorang refer pada yang pakar... Tanya aku wat hape? Aku pun baru je kawen... Lom setahun lagik... Tanya la orang lelame ye dak.... Aku boley tolong dengar je,bagi feedback pape yang patut...

Yang paling sengal nye si Wiwit ni,dia cakap sok dia nak masak lauk special kat En Suami dia...
Refer back to yesterday's link pasal rokok tuh...
 Wiwit cakap dia nak masak kan sup rokok untuk En Suami dia sebab En Suami degil sangat nak benti smoking! Adusssss,Wiwit!!! Apa2 je le pompuan nuh! Pandai2 la ye....
Agak2 dia ada mms kat aku pic sup rokok tuh,nanti aku try publish sini... Huhu!!!

No comments:

Post a Comment